Ibland har man tur

... och ibland har man en stor skopa tur! Vi trodde att det var muntligt kontrakt som gällde med Parc la Reine eftersom vi inte fått något annat avtal och det inte var tal om något sådant när Pär var där.
Men idag fick vi mail från hon som håller i det hela då de saknade vårat avtal - som de missat att maila ut. Lyckligtvis har de inte tagit bort vår bokning, trots att vi missat både avtalet och att betala in bokningsavgiften. MEN - vi har vår dag kvar och nu är avgiften inbetald. På tisdag ska vi dit hela familjen och jag ska få chans att ställa alla mina frågor kring diverse arrangemang. Jag är något av ett kontrollfreak och just nu känns det som att lite väl mycket hänger i luften - jag måste sätta mig och kolla igenom att-göra-listan och se vad vi egentligen har kvar.
Imorgon hoppas jag också kunna skicka iväg beställningen av brudklänningen - men det får bli sent eftersom jag kommer att behöva hjälp med alla mått och Pär är iväg på after work med sitt jobb.

det jag kommer på att vi ska göra nu är

- möte med E på PlR 3/4 kl 17.00
- beställa brudklänning
- Pär ska åka till Johans högtidskläder, ta mått och så ska vi lägga beställningen på hyrningen av hans kläder
- gå igenom vigseln och därefter boka möte med IH - vår vigselförrättare.
- fundera över dekorationer
- fixa barnvakt bröllopsnatten
- boka hotellrum bröllopsnatten
- fråga M om hon kan vara lite "festansvarig"
- kolla över vart man kan ta danslektioner och BOKA
- beställa bröllopsringar


Som sagt är det väldigt roligt att pyssla inför bröllopet, men det gäller att tänka på alla små detaljer. Min största rädsla är att folk inte ska ha roligt - vi är inte så vana festfixare och det vore verkligen en mardröm om folk har tråkigt. Har ni några tips?

Nej, nu får jag göra mig iordning inför jobb inatt igen - cykla till jobbet så jag blir smal och smäcker till den stora dagen ;)

Kram Elin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0