Vad vi har gjort och inte

Har tagit texten från bröllopstorgets egen planeringskalender - fast jag har strukturerat om den lite eftersom jag tycker att deras är så himla rörig. Dessutom har jag förstås tagit bort de punkter som helt enkelt inte är aktuella för oss.

Detta är gjort

- Bestäm datum & tid 120825 kl 14.00
-
Gör upp en preliminär budget
- Bestäm tema; borgerligt eller kyrkligt
- Boka vigsellokal och festlokal Parc la Reine
- Bestäm antalet gäster +- 50
- Välj tärnor och marskalkar
- Planera mottagning/middag
- Boka fotograf - min (brudens) duktiga storasyster fotograferar
- Boka frisör till brud (storasyster igen) och brudgum (bruden)
- Boka hotell för bröllopsnatten
- Boka underhållning (bokat mixerbord och högtalare, fixar egen musik
- Utse en toastmaster/toastmadame
- Börja titta på vigselring/-ar
- Beställt brudens kläder & skor
- Bokat brudgummens kläder & skor
- Se ut tärnornas klänningar
- Bestämt färgtema
- Inhandla material för att göra egna inbjudningskort
- Göra egna inbjudningskort
- Skicka iväg inbjudningskorten
- Utse vigselförrättare
- Fundera över ev övernattning för gästerna
- Utse en duktig florist (En av brudens bästa vänner binder brudbuketten)
- Gör upp alla detaljer med festarrangören

Detta har vi kvar
- beställa hindersprövning
- skicka in anmälan om privat vigsel till Göteborgs Stad
- planera vigseln och träffa vigselförrättare
- börja skriva vigselprogram (hur det ska se ut har bruden dock redan i sitt huvud!)
- kolla över ev. solistuppträdande i samband med vigseln<
- Fixa drinkbiljetter
- Beställa bröllopstårta
- Förbereda byte av id-handlingar (bruden)
- Börja gå in skorna
- handla smycken till bruden och dekorationer till bröllopsfrisyren
- frisörkonsultation (dvs syster)
- Slutlig provning av brudklänning
- Slutlig provning av brudgummens outfit
- Slutför festprogrammet
- Börja öva på brudvalsen
- Köpa present till medhjälpare
- Ordna med morgongåvor
- Fixa annons i GP och NT (efteråt förstås)
- Välj ut en ny doft och använd den endast under tiden kring ditt bröllopet (en lite rolig detalj tycker jag!)
- Stäm av med festarrangören om slutligt antal gäster
- Lämna in ringar för putsning/hämta vigselringar
- Gör bordsplacering

Sen finns det några slutliga punkter under dagarna före och själva bröllopdagen - men de tar vi senare. Just nu handlar det om de övergripande förberedelserna.

Måste också tipsa om bröllopstorgets placeringsverktyg! Där kan man utforma hur dukningen kommer att se ut, hur många personer som kommer att sitta vid honnörsbordet och vid övriga bord, och sedan helt enkelt fylla i namnen såsom man vill ha sin placering - och sen skriva ut och ha en färdig mall. Jättesmidigt! Eftersom vi ju inte vet förrän i slutet av juli med säkerhet vilka som kommer är den inte aktuell att börja använda förrän då, men jag har faktiskt ändå suttit och börjat para ihop de människor jag är säker på att de kommer att komma, vilket är de flesta. Då kan man också skapa sig ett hum och hur bordsplacering ska se ut, så blir det inte så mycket jobb sen.



Kommentarer
Lottiz

Tycker ni hunnit med mycket :-D Ett tips med mingelfoton är att be alla gäster om att få ta del av deras foton så har man massor sen att välja mellan. Vi hade även en engångskamera och en gästbok. Instruktionerna var att fota med engångskameran på sig själv och sen skriva en rad till brudparet :-)

2012-04-06 @ 11:09:43
URL: http://otizzfoto.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0